Resultados para “Usuario: Lino"

Este buscador realiza búsquedas sobre el texto íntegro de los Artículos, Poblamientos, Imágenes y Archivo de conocimientos, así como sobre los comentarios a los Artículos y Poblamientos.

Buscador Global

Tipo de búsqueda
No literal (todas las palabras en cualquier orden) · Sólo en el título

Buscar en:
Biblioteca · Poblamientos · Archivo de Conocimientos · Imágenes · Comentarios

Si no marcas ningún área, buscará en todas (excepto en comentarios).


Comentarios

Tijera Pulsa este icono si opinas que la información está fuera de lugar, no tiene rigor o es de nulo interés.
Tu único clic no la borarrá, pero contribuirá a que la sabiduría del grupo pueda funcionar correctamente.


  1. #1 Lino 04 de jun. 2007

    Biblioteca: DESCUBIERTA LA LÁPIDA DE LA TUMBA DE D. PERO FERNÁNDEZ, SEÑOR DE ANDRADE

    O descubrimento da lápida que citades, é importante porque, de ser certa alectura que se fai dos restos da inscripción, demostraría que Pedro Fernández, o IV señor de Pontedeume(1431, -1435) efectivamente non foi enterrado en Monfero como pedía no seu testamento. De feito, en 1602, a súa tumba en Monfero estaba vacía, como as do resto dos Andrade, agás a de Nuño Freire O Mao. Fernán Pérez, O Mozo, fillo de Nuño Freire o Mao que morre en 1431, sucede á dona María de Andrade, filla do citado Pedro Fernández. Pero de Feiro, desde o pasamento deste en 1435 xa viña exercendo como señor sen que saibamos o que lle pasou á citdada María que desparece das referencias documentais en 1440. Polo tanto, i citado Fernán Pérez, VII señor de Pontedeume(1442 -1470) tivo que nacer moito antes de 1430. Na cr´çonica de Farnâo Lópes, cítase a Nuño Freire de Andrade, -fillo de Rui Freire de Andrade e irmán de Fernán Pérez, O Boo , o I señor de Pontedeume -,Mestre de Cristo así como o escribo. Non sei de onde saiu o apelido Rodrígues. En 1373 xa non era mestre porque ese ano fai de refen en Castela como garante da paz de santarem e xa non o citan como mestre. Ademais, nese intre xa había outro no seu lugar. Para liar mais o asunto, hai outro Pedro Fernández, II señor de Pontedeume( 1397 -1404), cuxo enterramento tampouco se sabe moi ben donde está aínda que en Monfero se celebraban misas por el e tiña alí o seu monumento funarario. en cando as aportacións de Caiciera moito mellor documentadas, tamén teñen erros

  2. #2 Lino 08 de jun. 2007

    Biblioteca: Acerca de D. Pero Fernández, Señor da Casa Dandrade

    A mi que soy novato en  el mundo virtual esta página resulta de lo mas estimulante. Se citan libros, incluso archivos y otras fuentes de interés. Hay un dato que se cita que no conocía. Yo tenía idea de que pardo de Guevara no trascribe el documento por el que doña Beatriz le da  el Burgo de Faro a Pedro Fernández, hijo del  II señor de Andrade del mismo nombre. Mas bien creo que lo que hace  es una recensión(Los sñores de Galica I, p 50. Si lo ha publicado recientemente me gustaría sabel donde .

    Estuve  viendo la lápida famosa que ha sucitanto este escitante debate y me pareció que  las lecturas  non son apropiadas, sobre todo las que salieron en el periódico. Yo creo que de la fecha sólo se puede leer Mil :CC.....

    Utilizando la imaginación y sabiendo que en Monfero se decían misas por el Pedro Fernández , El Viejo (1397 -1404), pero no estraba ni su  tumba ni  hay referencias de que estuviera alli enterrado(Hay un códice del A.H.N que habla de los alli enterrados por los que dicen misasl), podemos especular  que fera este el enterrado en Perlío, donde segun algunas referencias tenía  casa y desde donde venía  ejerciendo como señor de Ferrol en nombre de su tío desde 1390.Además, Perlío queda dentro de la jurisdicón de Pontedeume en esa época de la que eran señores los Andrade. La jurisdicón de esta villa llegaba á Narahío.

    Por lo tanto y sabiendo que en Monfero sólo es seguro que esté enterrado Nuño Freire( en 1602 es la única tumba cde los Andrade con cádaver), podríamos especular que la lectura de la fecha pudiera ser Mil CC(CC) IV, lo que encajaría con la fecha de la muerte de este señor que es el IV con el mismo nombre dentro de la familia de los Andrade

    Pero aún con esta suposicón, los Andrade anteriores al  siglo IV, los jefes de familia, usaban el  título de domnus o señor por lo que bien puudiera ser uno de estos. Hai un Pedro Fernández decumentdo en 1268,  otro a principios del siglo XIv, el muerto en Santiago en 1320 y otro lacalde de Ferrol en 1344( No recuerdo bien la fecha pero es por ahí) por lo tanto debemos afinar mas

    Sería preciso que alguien experto en letras aproximara la cuestión. A mi me parece una letra similar a la de l sepulcro de su hijo Nuño en Monfero pero no soy experto en estas lides. También había que indagar sobre los documentos alusivos a esta parroquia en los tumbos de Juvia Caaveiro.

    Pero, sabiendo lo sabido, y dado que en título de señor de la casa de Andrade alude  aun linaje constituído en gran casa nobiliaria, quien tiene todas  las de ganar es Pedro Fernández  el Viejo aunque  la tampa, tal como se presenta hoy parece mas bien pobre.

    Hay otra lápida en medio de cascotes  cerca del muro del atro  donde está la que comentamos, per no tiene inscripciones. Al menos no se ven. Sería de mucho interés que en este puñetero pai alguien, en vez de buscar la foto, diera la orde de que expertos  en cuestiones  arquológicas  y de patrimnio dieran orden de hacer una investigación y pusireran la  lápida en un lugar seguro y llevaran a cabo un estudio sobre el tema.

     

  3. #3 Lino 13 de jun. 2007

    Biblioteca: Acerca de D. Pero Fernández, Señor da Casa Dandrade

    ¡Hola¡

    Sigo sin tener  clara la lectura que  hace el señor Veremudus.

    Si dierámos esta por válida significaría que el enterrado en  Perlío  tendría que ser necesariamente un hijo de Pedro  Fernández IV, el II señor de Pontedeume, Ferrol y Vilalba. Porque a Pedro Fernández V, le sucede  su hija  doña María de la que hace de tutor e tío de esta, Fernán Pérez O Mozo. Por lo  tanto y dadas las leyes  hereditarias non tine hijos, al menos legítimos. Y dudo mucho que los tuviera naturales.

    En cuanto a Pedro Fernández IV, sbemos  que tuvo dos hijos. Don Nuño, cuyo  monumento funerario es  el único que se conserva entero en Monfero,  y su homónimo Pedro Fernández, calficado de escudero y señor del Burgo de Faro, como por otra parte se ha dicho ya y está perfectamente documentado.

    De ser un hijo de este, tedría que ser  un hijo desconocido. Si fuera el señor del Burgo, lo pondria la lápida, cosa que no hace. Por lo tanto no veo clara la lectura o este nons intruduce e una nuva realidad que desconocemos, cosa por otra parte, sería relevante para  la historia de Artabria

    Hai otra cosa que ya leí en un artículo de Cátedra, que Fernán Pérez de Andrade, el fundadr  del vínculo de San Saturnino en 1526(creo que era esta fecha, pero no estoy seguro) es nieto de  Nuño Freire de Andrade, que muere en 1431 y sabemos que  en 1397 ya firma con O Boo un documento en Camouco y, a principios  mismo del siglo  XIV  su pabre  lo utiliza para amanazar a un cánonigo de Santiago. Por lo tanto, en 1431 debía tener sus años. Entre 1431  y 1526 hay 75 años de diferencia, lo que da para tres generaciones. No digo que se imposible, pero si muy difícil

    .Ell dato ya lo anticipó Martínez Barbeito pero considero que la distancia cronológica entre los  dos individuos, aún suponiendo que el citado Fernando fuera mayor en la fecha  citada, me parece  demasisdo  alejada para aceptar tal filiación. Además pos esas fechas hay varios  Gómez freire y Freire de Andrade,entre elos un prior de Caaveiro, todos de ramas  colaterales de los Andrade, pululando por  esas tierras.Creo sinceramente que habria que documentar  algo mas esa filiación.

    Hay otro dato de los que se manejan que quería también desmentir.El castillo de Moeche nunca fue de los Andrade. Era de losm señores de Lemos y no lo pudo  construír Fernán Pérez de Andrade.  A partir de 1540 el castillo pertenece al herdero de Fernando de Andrade, que lo es también de Lemos. Esa es la confusión

     

  4. #4 Lino 19 de jun. 2007

    Biblioteca: Acerca de D. Pero Fernández, Señor da Casa Dandrade

    Escribe aquí (borra esto).

    Hola  a todos

    Non teño moita experiencia en  lectura de  textos epigráficos pero, dadas as consideracións  que teño feitas vou expoñer o que creo podería  aproximarse ó que podería dicir a citada lápida

    Creo que o fragmento que aparece  na parte superior da lápida  é unha advocación, parecida  á que inicia  o epitafio de  Nuño Freire en Monfero. Polo tanto podería ser  algo  así:.....Padre, fil(l)o (e espíritu santo.... Aqvi Jaz.)....(P)dro: Fernandes: señor.  da casa: Dandrade:Fino(u): ano de mil: CC(CCIV).

    O que digo  é  mais  por descartar  situacións e feitos que non encaixan nas lecturas  anteriores que  pola claridade  do texto. Porque, como xa dixen, Pedro Fernandez V, non ten fillos varóns e, de  Pedro Fernandez IV, coñecemos a Pedro Fernández, que, como sabemos é señor do Burgo, e á Nuño Freire. Aínda que tivera  un fillo mais, tería que ser bastardo, e, non parece lóxico que tamén se chamar  como seu pai.

    Polo tanto temos dúas laternativas: ou é un fillo bastardo do citado Pedro Fernández IV, o que validaría a lectura feita por Veremudus, ou é o propio Pedro Fernández do que sabemos  se dicía unha misa en Monfero pero  que non hai reseñas de que fora  alí enterrado.

    Insisto  e quero deixar claro e así o demostraron  os traballos de reabilitación que o  castelo de Moeche nunca foi dos Andrade ata que esta casa se  fusionou coa de Lemos despois de  1540.

    En canto ós supostos título de Diego de Andrade, son inventados. O mesmo vasco de Aponte afirma  que  Diego rexeitou  propostas dos seus  pares para que se intuitulara conde. Non hai documento algún que o probe. O primeiro conde é don Fernando. De caserta  entre 1506 e 1507. Conde a secas entre 1509 e 1529. Conde de Vialaba  desde 1509 a 1540. Nunca foi conde de Andrade, titulo que  ostentou por primeira vez  seu neto Pedro de Castro e Andrade. A confusión débese a Zurita que o cita como conde de Andrade ne vez de conde de Caserta. Porque Zurita escribe mais tarde dos feitos que narra. Isto é o que se sabae, ou que eu saiba.

    Fernán Pérez O Mozo, sen dúbida foi o personaxe mais descarnado dos Andrade: violento, traidor, pelotas  e covarde, sen que o adornaran ningunha das virtudes  do seu Antepasado O Boo. Aínda non sabemos nada do que pasou con súa sobriña Maria da que era titor e á que sucedeu no señorío

    Saludos

  5. #5 Lino 02 de jul. 2007

    Biblioteca: Acerca de D. Pero Fernández, Señor da Casa Dandrade

    Hola  a  todos

    Quero  disculparme  diante do señor Vremudos pola miña intromisión na lectura da lápida que   motivou esta, ó meu parecer,  enriquecedora controversia. Xa anticipei que non son ningún experto no tema

    As miñas discrepacias coas lecturas anteriores, non se deben a que considere errada a lectura, senón a que non encaixan nos contextos que coñecemos. En todo caso, é evidente  que no fragmento  da parte superior da lápida só hai dúas palabras e pouco mais /(P)ADRE, FIL(l)O... Como as lecturas anteriores nos ofrecería  unha realidade descoñecida e moi excepcional, limiteime  a ofrecer unha lectura laternativa dando por  supostas  palabras hoxe  borradas. En todo caso, teremos que  conincidir en que a lectura por min realizada   é versimil e  lóxica e encaixa  nos contextos históricos que coñecemos. Polo demais deixemos ó expertos que nos iluminen algo mais

    En Tdo caso felicito a tódolos intervintes neste foro porque, ó longo  do tempo  que ven durando esta controversia, a xente documentouse e progresou  no coñecemento da realidade da historia. E, desde logo, todos aprendemos algo, entre eles eu, que nopn coñecía a existencia da citada lápida

    Súdos e ániimo

  6. #6 Lino 08 de jul. 2007

    Biblioteca: Acerca de D. Pero Fernández, Señor da Casa Dandrade

    Hola a todos

    Insisto en que  falar de (...Fernández fillo de...) é  unha suposición xa que  case tódals palabras  da lápida estan incompletas. A letra é idética  ás do seupulcro de Nuño Freire e, sobre iso non hai moitas cábalas que facer.

    Hai unha parte que está bastante clara, a do canto da lápidaL: (P)edro Fernandes, señor de  casa Dandrade, Fino(u), ano mil CC(CCIV) .As últimas cifras son suposicións miñas.

    Pero a parte superior da lápida é moi probable, dada a proximidade formal co sepulcro de Nuño Freire, que  forme parte dunha invocación, como, por outra parte era habitual.

    Digo isto porque a regra xeral nas deduccións históricas é buscar  a slución  mais lóxica e fácil para os problemas de interpretación xa que os humanos normais escriben para que os  entendan e non ó revés.

     En certa ocasión, acompañando  a un colega - hoxe moi reputado na comarca que habito -  nunha visita á unha igrexa da  zona, escoiteille dicir  que desprazaran a fachada da igrexa cara a poniente,  porque había unha pedra furada  a dous metros da actual porta, no interior da  da nave, onde o  desatinado investigador situou a porta inicial. Eu, na miña humildade lle recordei que era mais fácil que a deprazada  fora a pedra, non a fachada.No mesmo senso recordemos  aquilo de  as árbores non deben impedir  ver o bosque.

    Intentando seguir  a máxima que pregoo, penso que as letras  que hai na parte superior  da lápida, que eu lin como (P) ADRE:FI(L)LO..., forman parte  dun texto masi extenso que enpezaba cunha invocación, como empeza o epitafio de Fernán Pérez, O BOO, e o do citado Nuño Freire. É o que considero, polo momento, e en ausencia  doutras explicacións mais convincentes, mais probable.

    En canto ás incursións nas orixes xenalóxicas dos Andrade, aconsello mellor que consulten publicacións de traballos recentes porque as que había ata fai pouco copiaban nobiliarios medivais que mitificaba as orixes de casas que, coma a dos Andrade, de orixes humildes, acadaran grande sona.

    O Fortunio Bermúdez , o pai do primeiro Andrade, que se cita en comentarios anteriores, ten relación coa casa dos Traba - á  que Pena Graña chama, os Petri -  pero non  por filiación senón por  proximnidade social ou parentesco. O citado Fortunio descende dunha familia que eu chamo "ós  athanidas", descendentes de Athan Foilaz, polo tanto, parente -supoñomos - de Pedro Froilaz, conde de  Traba.

    O Anterior quer dicir que os primeiros Andrade eran vástagos dunha  pola da aristocracia  artabrense, posiblemente  emparentados cos Traba, cos que  aparecen na documentación en réxime de subordinación.

    O parentesco don Fernando e Bermudo Pérez de Traba é polo tanto, se o hai, moi lonxano e, en todo caso, a relación non é de filiación senón de parentesco a través dunha pola colateral da aritocracia artabresa

    Saúdos e ánimos

    Escribe aquí (borra esto).

  7. Hay 6 comentarios.
    1

Volver arriba